Verzenden & retourneren

Verzendkosten

Wij berekenen voor een standaard levering binnen Nederland verzendkosten. Voor alle pakketten binnen Nederland gelden per 1 maart 2015 voor McGard de volgende tarieven. Bij de McGard wielslotensets: 1 t/m 5 sets €4,95 verzendkosten. Vanaf 6 sets gratis verzending. Voor de wielinstallatiekits geldt: 1 kit €4,95 verzendkosten. Vanaf 2 kits gratis verzending.
Voor de overige producten geldt: vanaf 135 euro exclusief BTW gratis verzending 

In Belgie wordt voor een standaard levering ook verzendkosten berekend. Hier liggen verschillen de verzendkosten. Voor alle pakketten binnen België gelden per 1 maart 2015 voor McGard de volgende tarieven. Bij de McGard wielslotensets: 1 t/m 6 sets €8,50 verzendkosten. Vanaf 7 sets gratis verzending. Voor de wielinstallatiekits geldt: 1 kit €8,50 verzendkosten. Vanaf 2 kits gratis verzending.
Voor de overige producten geldt: vanaf 150 euro exclusief BTW gratis verzending

Reclamaties

Na bezorging van het artikel, dient u deze direct te controleren. Klopt uw bestelling? Zo niet neem dan direct contact met ons op, zodat wij u zo snel mogelijk kunnen helpen. 
- Hiervoor kunt u een email sturen aan info@reedijkautoparts.nl 
- Het is ook mogelijk om op werkdagen tussen 8:00 en 17.00 uur telefonisch contact met ons op te nemen: +31(0) 78 30 32 418

Voorwaarden Retourzendingen

Wij doen niet moeilijk over retourneren. De enige voorwaarden zijn dat het product niet is gebruikt, dat je binnen 14 dagen na ontvangst het product hebt teruggestuurd. Dit bepalen we aan de hand van het poststempel. 

Hoe?

Stuur je product voldoende gefrankeerd  en voorzien van (een kopie van) je order of een briefje met daarop je naam en ordernummer terug aan:

Reedijk Auto Parts B.V.
Boonsweg 59
3274 LH Heinenoord
Nederland  

En verder?

  • Bij ontvangst van je retourzending ontvang je van ons bericht.
  • We storten na ontvangst & controle van het product het bedrag binnen tien werkdagen terug op je rekening.
  • We storten altijd terug op de rekening waarmee je ook hebt betaald.

Niet gefrankeerde zendingen worden verrekend!
Als je je retour ongefrankeerd aan ons terugstuurt, houden we de door PostNL in rekening gebrachte kosten en boete in op het bedrag wat aan je wordt gerefund. PostNL rekent een strafporti van 14 euro, exclusief de porti. 

Retour gestuurde artikelen die niet aan de voorwaarden voldoen
Deze nemen we wel aan, maar we houden ons het recht voor om kosten hiervoor in te houden dan wel het artikel te weigeren in ons retourproces. Je krijgt hierover natuurlijk wel bericht. Deze artikelen kunnen we aan je terugzenden nadat je de verzendkosten hiertoe hebt overgemaakt. Natuurlijk hoeft dat niet, in dat geval gaat je product naar een goed doel. Wordt een product retour gestuurd welke niet aan de voorwaarden voldoet, een vlekje heeft, beschadigd is, dan wordt deze niet verwerkt als retour en nemen we contact met je op. 

VERPAK JE RETOUR MET ZORG, NET ZOALS WE HET AAN JE VERZENDEN, VOORKOM SCHADE BIJ VERZENDING!

Defecte producten bij aankomst (dit staat los van de garantie)
We zijn erg zorgvuldig met onze producten en controleren deze bij binnenkomst en bij het inpakken van de zending. Mochten we desondanks iets gemist hebben of is het product beschadigd tijdens het verzenden, dan raden we je aan om ons dit dan zo snel mogelijk weten per e-mail. Indien je niets laat weten en ook geen melding van een defecte aankomst doet bij de retourzending (schrijf het even op de order), dan ligt het risico bij jou. Wij kunnen dan namelijk niet meer controleren of het defect door onze fout of verzenden komt. Vanaf het moment dat je een product hebt ontvangen, ligt de verantwoordelijkheid ervoor (wettelijk gezien) bij jou. Tenzij je dit dus zo snel mogelijk meldt. Wij vragen daarom jou altijd je bestelling zorgvuldig te controleren. Nog even op een rij: 

  • Het melden van een defect bij uitpakken/aankomst moet vooraf per e-mail plaatsvinden.
  • Wacht onze instructies af voordat je het terugstuurt.
  • Als we je vragen het item terug te sturen worden uiteraard je verzendkosten vergoed.
  • Defecte items: neem zo snel mogelijk contact met ons op.

Zoek raken van je retourzending
Ook als je retourzending zoek raakt is dit voor eigen risico tot het moment dat het bij ons is gearriveerd uiteraard. 

Heb je een retour en ben je te laat?
Natuurlijk kan er wat gebeuren waardoor het lastig is de retourtermijn van 14 dagen te halen. Dat snappen we. Neem dan hoe dan ook altijd even contact op per e-mail, dan kijken we er samen even naar. Zendingen die gewoon worden verstuurd, die wij dan weigeren, en waarbij we dan later horen wat er aan de hand is blijven geweigerd. 

14 dagen retourtermijn 
Je kunt items binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Dit betekent niet dat je het 14 dagen mag uitproberen. Retourneren kan alleen als een artikel aan bovengenoemde voorwaarden voldoet.

In een notendop
- De kosten voor het terugzenden zijn voor eigen rekening.
- We berekenen geen kosten voor het verwerken van retouren.
- Bij retourneren wordt de artikelwaarde plus eventueel betaalde verzendkosten voor de heenreis vergoed.
Deze verzendkosten worden alleen vergoed als je de gehele order retourneert, niet als je enkele items houdt.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »